آموزش فارکس
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 9

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 191
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3674
:: بازدید ماه : 8186
:: بازدید سال : 46038
:: بازدید کلی : 1671938
آموزش فارکس

 آموزش فارکس فرآیند آسانی نیست و پر از چالش است. اما زمانی که درآمد دلاری به همراه داشته باشد. متوجه خواهید شد که تمام وقت و تلاش ارزشش را دارد.

بهترین دوره های آموزش فارکس، کتاب ها و هر آنچه که برای ورود و تجارت فارکس نیاز دارید، در این صفحه از وب سایت قدیمی فارکس به صورت کاملا رایگان آموزش داده می شود.

 

ارز چیست؟
فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که حجم معاملات روزانه آن بیش از تریلیون ها دلار است. فارکس، بازار ارز، معرفی شده است.

بازار جهانی ارز از سال 1971 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1998 با پیشرفت های تکنولوژیک به توسعه خود ادامه داد.

بازار جهانی معاملات ارز یا فارکس مکان فیزیکی خاصی ندارد و معامله گران و کاربران آن از طریق کارگزاران به تجارت و خرید و فروش می پردازند. بزرگترین شرکت های کارگزاری در این زمینه در لندن، توکیو و نیویورک قرار دارند.

دارایی های مورد معامله در این بازار عبارتند از: سهام آمریکا، تمامی جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، طلا، نفت و ....همه این دارایی ها را می توان در کارگزاران فارکس معامله کرد.

در این بازار هر ارزی را می توان با همان نرخ ارز دیگر معامله کرد که به آن نرخ مبادله ای می گویند.

حساب دمو فارکس چیست؟
حساب دمو حسابی است که می توانید از آن برای تمرین در بازار فارکس استفاده کنید و پس از حرفه ای شدن یک حساب واقعی باز کنید. محیط اکانت دمو کاملا شبیه اکانت واقعی است.

در واقع، این حساب می تواند به معامله گران کمک کند تا عملکرد خود را از طریق آزمون و خطا بدون از دست دادن سرمایه خود بهبود بخشند. زیرا از نام این حساب مشخص می شود که هیچ وجهی برای معامله به حساب مجازی وارد نمی شود و سودی به معامله گر عایدش نمی شود.

 

برخی ارزها در فارکس

USD: دلار آمریکا
یورو: یورو، واحد پول رسمی اتحادیه اروپا
پوند: پوند استرلینگ
JPY: ین ژاپن
CHF: فرانک سوئیس
AUD: دلار استرالیا
CAD: دلار کانادا
CNY: رنمینبی
NZD: دلار نیوزلند
INR: روپیه هند
BZR: رئال برزیل
SEK: کرون سوئد
ZAR: راند آفریقای جنوبی
HKD: دلار هنگ کنگ
جفت ارزهای اصلی در فارکس
ارزها در بازار ارز در برابر یکدیگر به صورت جفت ارز معامله می شوند.به عنوان مثال، EUR/USD یک جفت ارز است که در آن یورو در برابر دلار آمریکا معامله می شود. معاملات فارکس خرید همزمان یک ارز و فروش ارز دیگر است.

ارزهایی که بیشترین معامله را در برابر دلار آمریکا دارند، ارزهای اصلی نامیده می شوند و عبارتند از:

EUR/USD: EURUSD نام مستعار: فیبر
USD/CAD: دلار آمریکا به دلار کانادا نام مستعار: Loonie
GBP/USD: GBP/USD نام مستعار: GBP
AUD/USD: دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نام مستعار: استرالیا
NZD/USD: دلار نیوزلند به دلار آمریکا نام مستعار: کیوی
USD/JPY: USD/JPY نام مستعار: Gopher
USD/CHF: USD/CHF، همچنین به عنوان: USD/JPY سوئیس شناخته می شود

آموزش اصطلاحات فارکس
اصطلاحات فنی زیادی در بازار بزرگ ارز بین المللی وجود دارد. اگر قصد کار و تحصیل در فارکس را دارید، اما با مفاهیم اولیه فارکس آشنایی کامل ندارید، اولین قدم یادگیری اصطلاحات بازار فارکس است.

با ما همراه باشید و اصطلاحات فارکس را به زبان ساده یاد بگیرید. قطعا به کار خواهد آمد.

جفت ارز یکی از مهمترین اصطلاحات در بازار ارز است.این اصطلاح به اصول بازار فارکس اشاره دارد. در واقع بازار فارکس به گونه ای طراحی شده است که هر ارز در برابر دیگری معامله می شود. جفت ارز یکی از مفاهیم اساسی بازار ارز است.

بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

 

1. اسپرد ارز چیست؟
اسپرد در واقع تفاوت بین قیمت درخواستی و قیمت درخواستی است.

به این ترتیب ارز را بیشتر از آنچه خریده اند به شما می فروشند و کمتر از آنچه که فروخته اند از شما می خرند و پول در می آورند. درست مثل یک تبادل فیزیکی.

2. پیپ در فارکس چیست؟
پیپ یا پیپ واحد اندازه گیری تغییرات قیمت و نوسانات در بازار ارز است. به عنوان مثال، اگر جفت ارز EUR/USD از 1/14121 به 1/14807 تغییر کند، 68.6 پیپ جابجا شده است.

3. اندازه لات در ارز خارجی چقدر است؟
واحد اندازه گیری مبلغ معامله، لات نامیده می شود که می توان از آن برای اندازه گیری سود باز استفاده کرد. به طور کلی در بازار ارز یک لات برابر با 100000 تومان است.

کارگزار فارکس چیست؟
اگر می خواهید در بازار ارز تجارت کنید، به یک کارگزار فارکس نیاز دارید.کارگزار فارکس در واقع یک ارائه دهنده خدمات مالی است که به عنوان یک واسطه برای کمک به معامله گران برای دسترسی به خرید و فروش ارزهای خارجی عمل می کند.

کارگزاران فارکس پلتفرم هایی هستند که در سطح خرده فروشی معامله می کنند و به عنوان کوچکترین اپراتورها در بازار مالی فارکس شناخته می شوند. در واقع اگر بانک‌های بزرگ را در سطح کلان، شرکت‌های تجاری را در دسته دوم، دولت و بانک مرکزی را در دسته سوم قرار دهیم و در انتهای این بازار کارگزاران یا بنگاه‌های اوراق بهادار قرار دارند.

در حال حاضر کشور ما در تحریم است که به دلالان ارشد اجازه ارائه خدمات به ایرانی ها را نمی دهد. و شما نمی توانید از آن کارگزاران سطح بالا استفاده کنید، به عنوان مثال: OANDA. OANDA یک کارگزار ایالات متحده است و ما به آن دسترسی نداریم. دلال هایی که ما می توانیم استفاده کنیم آنهایی هستند که با دور زدن تحریم ها به ایرانیان خدمت می کنند. در مقاله بهترین کارگزاران فارکس برای ایرانیان می توانید لیستی از کارگزاران معتبر در خدمت ایرانیان را مشاهده کنید.آموزش متاتریدر معاملات فارکس
همه دلال های دنیا به منظور ایجاد کانالی برای ورود مشتریان به بازار برای معاملات، از محیطی به نام پلتفرم (ترمینال معاملاتی) استفاده می کنند.

یکی از معروف ترین و مفیدترین نرم افزارهای معاملاتی که توسط بسیاری از کارگزاران ارائه می شود. نرم افزار متاتریدر توسط کاربران آن استفاده می شود. MetaQuotes شرکتی است که این نرم افزار را به دنیا معرفی کرد.

برای آموزش متا تریدر به صفحه آموزش متاتریدر که به صورت ویدئویی و pdf موجود است مراجعه کنید.

 

دانلود برنامه های فارکس برای کامپیوتر و اندروید
در فارکس برای معامله جفت ارز، کالا یا سهام و غیره به برنامه ای نیاز دارید که امکانات معاملاتی مانند نمودار قیمت، نمادهای معاملاتی و ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد. محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی فارکس متاتریدر 4 و متاتریدر 5 هستند. پلتفرم های دیگری مانند cTrader و...

متاتریدر 4 و متاتریدر 5 از محبوب ترین پلتفرم های فارکس هستند که در سه نسخه وب، ویندوز و موبایل (اندروید، iOS) قابل دانلود هستند.برای دانلود و یادگیری متا تریدر به صفحه آموزش متاتریدر مراجعه کنید.

 

Trading View تجزیه و تحلیل فارکس و آموزش تجارت
علاوه بر متاتریدر، از TradingView نیز می توان برای معاملات و تجزیه و تحلیل استفاده کرد.

Tradingview یک پلت فرم حرفه ای برای تحلیل تکنیکال بازارهای مختلف مالی و جهانی مانند بازارهای سهام، آتی، همه شاخص های اصلی، فارکس، قراردادهای تفاوت (CFD) و ارزهای دیجیتال به معامله گران ارائه می دهد.

TradingView یک پلت فرم معاملاتی و نمایش نمودار است. آموزش Tradingview را از این صفحه دنبال کنید.

 بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

مزایا و معایب بازار ارز
بازار ارز جذابیت های زیادی دارد که ما را به سمت ورود به این بازار و کسب درآمد دلاری سوق می دهد. 4 مزیتی که ثابت می کند ما باید فارکس را یاد بگیریم:

24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است، بنابراین می توانید در هر زمانی از شبانه روز درآمد کسب کنید!
حداقل سرمایه ای که باید وارد کنید 1 دلار است.
هیچ محدودیت سنی یا تحصیلی برای کار در فارکس وجود ندارد!
هزینه های کم تراکنش و معامله
معاملات فارکس می‌تواند پیچیده و پرخطر باشد، بنابراین کسانی که وارد معاملات فارکس می‌شوند باید نکات و نکات این بازار را درک کنند.ریسک این بازار یکی از بزرگترین معایب آن است.

 

کتاب های آموزشی فارکس
کتاب های آموزش مقدماتی تا پیشرفته فارکس برای افراد مبتدی برای افزایش آگاهی علاقمندان به بازار مالی بین المللی (فارکس) و در راستای اصلاح فرهنگ رایج تهیه شده است.

وی با مطالعه و درک محتوای این کتاب ها و به کارگیری آگاهانه و بنیادی آنها، قدم هایی را در بازارهای مالی برداشت. با تمرین و انباشت تجربه، فعالیت در این بازار را به عنوان یک شغل پایدار انتخاب کنید.

 
 

تعداد بازدید از این مطلب: 172
برچسب‌ها: آموزش فارکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید